Uit de praktijk

Duivels dilemma

“Mam, ik mis mijn vrienden en op Snapchat zie ik dat zij elkaar wel allemaal zien!" Noodkreet van een puber die de sociale quarantaine meer dan zat is. Ze is blij dat ze haar bijbaantje nog heeft, maar waarom mag ze wel naar haar werk en niet naar haar vrienden? En...

Elk nadeel …

Het Covid-19 virus heeft ons in de greep. Naarstig zijn wij op zoek naar een nieuw dagritme dat is weggevallen doordat kinderen niet meer naar school gaan en onze werkgever ons vaak verplicht om thuis te werken. Dat heeft een grote impact op ons dagelijkse leven. Tel...

Weet jij hoeveel kwartier er in een dag zitten?

Wij vragen kinderen die door ons gecoacht worden om een kwartier per dag te oefenen. En als het even kan iedere dag. Kinderen begrijpen dat als je veel oefent dat je dan ergens beter in wordt. Maar ze gaan natuurlijk liever voetballen of iets anders doen. Best...

Ouders opgelet!

Toen ik startte met het coachen van kinderen wist ik vanaf dag één dat ik nooit 1 op 1 met kinderen zou werken. Op zich vreemd, de meeste kindercoaches doen dat namelijk wel. Maar ja, ik ben wel een man. En de meeste kindercoaches zijn vrouw. En daar vertrouw je toch...

Tot over drie weken!

Na een coachingsessie en een ferme handdruk gaan kind (of puber) en ouders gemotiveerd de deur uit. Maar als je niet alert bent … eist de dagelijkse praktijk alle aandacht weer op. En voor je het weet ben je alweer drie weken verder. Tijd voor de volgende afspraak....

Ontdekkend leren

Wat ik het leukste vond aan de jaren dat ik voor de klas stond? Je met +/- 80 studenten en een aantal collega’s een week lang onderdompelen tijdens de hotelpraktijkweek aan het eind van het semester. Prachtige weken waarin je kwartjes zag vallen en studenten zag...

Die tafels, hoe moet ik die dan onthouden?!

Ze zit in de onderbouw en is op vrijdagmiddag vrij. Terwijl ze een broodje eet vertelt ze over de tafels en dat ze die gewoon niet in haar hoofd krijgt, maar ze wil straks wel zo’n tafeldiploma, net als de rest. "Ik kan je wel helpen met die tafels hoor, die zetten we...

Als iets niet werkt … doe het dan anders

Jim zit in groep 6 en scoorde in groep 3, 4 en 5 een V op Cito spelling. Hij behoort hiermee dus tot de 20% zwakste spellers en komt daarmee in aanmerking voor een dyslexieonderzoek. Vele formulieren en weken later, wordt Jim onderzocht en is er bij hem inderdaad...

Ja hoor, ik snap het

Zo, daar ben ik ook weer mooi vanaf. Laten wij hem Mark noemen. Mark loopt tegen problemen aan op school. Het leerlingvolgsysteem laat D’s en E’s zien. Mark heeft anderhalf jaar dyslexiehulp achter de rug. De eerste keer dat hij bij mij kwam, had hij een houding van...

Wat is het moment dat het niet meer gaat?

Veel mensen hebben het beeld dat de Kernvisie methode zich puur richt op leerproblemen. Maar veel groter zijn de bijkomende sociaal-emotionele problemen. Faalangst, negatief zelfbeeld, buikpijn, hoofdpijn, niet naar school willen, het lijken gewone termen maar de...

Review

Referentie coaching 37 Zhen

Weet je nog dat je meer dan 10 jaar geleden onze zoon hebt begeleid? Wij waren diep onder de indruk van de Kernvisie methode. Het gaat met hem gelukkig ook goed. Geen HBO want hij houdt niet van lezen maar heeft wel MBO BBL niveau 3 gedaan en korte cursussen binnen het bedrijf waar hij werkt. Hij werkt bij een bedrijf in generatoren en werkt inmiddels met zijn 22 jaar al als projectadministrator en leert snel. Als het maar beeldend is. Ook ondersteunt hij manager en teamleider. Hij leert door te doen. Hij doorziet ook veel dingen in het bedrijf: wat niet goed gaat en hoe hij het anders zou doen. Wij zien hem nog wel een keer leiding gaan geven. Het is zo mooi om te zien dat hij ontzettend gegroeid is en nog steeds groeit. Mede dankzij jullie!

Cliëntbeoordeling

Onze begeleiding is in 2021 gemiddeld beoordeeld met een 8.5 op basis van 153 enquêtes