Kernvisie methode in PSC magazine

door Sharon van Wieren | Nieuws

Onlangs verscheen er een artikel in het PSC magazine (een uitgave van de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg – NFG) over de Kernvisie methode.

“Denk je bij faalangst, belemmerende overtuigingen en concentratieproblemen aan leerproblemen? Veel kinderen die leerproblemen ervaren of dyslectisch zijn, hebben te maken met pesterijen. Niet omdat zij zwak en onzeker zijn, maar omdat zij het gevoel hebben anders te zijn. Anders dan diegenen, die meer passen in het onderwijssysteem. Vaak moeten zij de klas uit om naar de remedial teacher te gaan of krijgen apart werk aangeboden.

Door deze kinderen te helpen met de Kernvisie-methode, ervaren kinderen dat zij het wel kunnen, maar het moet er even anders in. Wij stellen de kinderen in staat om wel te kunnen automatiseren, daar waar het eerder niet lukte. Hierdoor worden zij weerbaarder en neemt de pestkans af.”

Lees het hele artikel hier.

Website |  + berichten

Ondernemer, verbinder en schrijver. Als mededirecteur van Kernvisie methode schept zij de randvoorwaarden die anderen (kinderen én volwassenen) de ruimte geven om te groeien en zich te ontwikkelen.

Dyslexie en comorbiditeit: waarom wij nooit uitsloten

Dyslexie en comorbiditeit: waarom wij nooit uitsloten

Tot 2022 gold er in Nederland een bijzonder criterium om in aanmerking te komen voor vergoede dyslexiezorg: enkelvoudigheid.Oftewel: alleen kinderen die alleen dyslexie hadden, kwamen in aanmerking voor vergoeding. Zodra er ook sprake was van AD(H)D,...

Waarom moet ik dit steeds weer doen, mam?

Waarom moet ik dit steeds weer doen, mam?

Zoon (8 jaar): “Mam, waarom moet ik ALTIJD dezelfde sommen maken? Twee rijtjes is toch genoeg als ik ze allemaal goed heb?” Moeder: “Dat snap ik, lieverd. Maar je juf wil dat je blijft oefenen.” Zoon: “Ja maar… als ik weet hoe het moet, waarom...

Hoe help je hoogbegaafde kinderen automatiseren?

Hoe help je hoogbegaafde kinderen automatiseren?

Hoogbegaafde kinderen zijn razendsnel van begrip. Ze pakken nieuwe stof direct op, zien de patronen en willen verder. Waarom zou je iets oefenen als je het al snapt? Maar hier komt het lastige: automatiseren. Zonder automatisering kost elk probleem te veel denkkracht,...

Gelijke kansen voor ieder kind betekent niet altijd hetzelfde

Gelijke kansen voor ieder kind betekent niet altijd hetzelfde

Soms word ik er wel een beetje moedeloos van. Afgelopen week had ik een moeder aan de telefoon met een hulpvraag. Haar dochter zit in groep 7 en loopt al een aantal jaren op haar tenen op school. Ze moest echt alles uit de kast trekken om mee te komen en dat heeft...

Reacties

0 reacties

Vertel het verder