Onze minister van Onderwijs, Marja Bijsterveldt, gaat voortvarend aan de slag. Om de achterstanden in spelling en rekenen in te lopen, heeft zij bedacht om kinderen vanaf drie jaar alvast te laten starten. Hoe kan je het probleem nog groter laten worden.
Al eerder heb ik verteld dat wij geboren worden met uitsluitend een activiteit in onze rechterhersenhelft. In een proces naar het 10e jaar, wordt onze linkerhersenhelft erbij getrokken. In onze rechterhersenhelft zitten alle zaken, die wij nodig hebben om praktisch bezig te kunnen zijn. In onze linkerhersenhelft zitten de tekens ( letters, woorden, cijfers, getallen en het rekenen).
Hoe eerder wij dus starten met deze lesstof, hoe moeilijker is het voor een kind om dit te bevatten. Misschien moeten wij kinderen juist de ruimte geven om op het moment dat zij er aan toe zijn, deze tot zich te laten nemen i.p.v hen op te jagen.
Waarom niet met 1,5 jaar naar school, dan kunnen wij ze ook leren praten. Ook gek eigenlijk, want dat hebben wij op school niet geregeld. En wat blijkt? Een kind gaat vanzelf praten op het moment dat het er aan toe is.
Coach, trainer, spreker en ontwikkelaar van de Kernvisie methode. Coacht nog altijd 2 dagen in de week (waardoor zijn methodiek steeds verder ontwikkelt) en leidt (kinder)coaches, onderwijsprofessionals, logopedisten, orthopedagogen en psychologen op in de Kernvisie methode.
0 reacties