Brend is een jongen van 8 jaar uit groep 5. Hij kwam voor de tweede keer. De eerste keer zag ik dat zijn handschrift zeer onduidelijk was, hij had een verkeerde pengreep en kon veel letters niet reproduceren. Ook verwisselde hij de ‘b’ en de ‘d’. De woorden die hij schreef, schreef hij meestal fonetisch en de ‘oo’ schreef hij steevast als ‘oe’.
Best veel om mee te beginnen, maar we zijn samen aan de slag gegaan en ik heb hem geholpen om het alfabet in zijn hoofd te zetten en woordbeelden op te slaan.
Om eerlijk te zijn had ik er niet veel vertrouwen in dat hij het opslaan goed zou oppakken, dus ik was voorbereid op een herhaling van zetten.
Tot mijn verbazing kon Brend het alfabet goed reproduceren. Zijn handschrift was sterk verbeterd door gebruik van het lijntjespapier en hij had nu een goede pengreep. En … hij kon woorden die hij in zijn hoofd had gezet goed opschrijven. Wat een verrassing!
Ook zijn houding was veranderd. Hij had ontdekt dat hij het wel kon. Ik kon hem vertellen dat hij geweldig aan het groeien was en Brend voelde zich zo sterk, dat ik ook de lange- en korte klankregel met hem kon doen. Het kwartje viel binnen 20 minuten.
Goed bezig Brend!
Coach, trainer, spreker en ontwikkelaar van de Kernvisie methode. Coacht nog altijd 2 dagen in de week (waardoor zijn methodiek steeds verder ontwikkelt) en leidt (kinder)coaches, onderwijsprofessionals, logopedisten, orthopedagogen en psychologen op in de Kernvisie methode.
0 reacties