Op de vrije school heeft men de neiging om veel zaken beeldend uit te drukken. Dit lijkt dus heel goed voor beelddenkers, echter het tegendeel is waar.
Wanneer je een beelddenker het woord “schaap” wil leren en je geeft het woord en de afbeelding van een schaap, dan zal aandacht van de beelddenker eerst naar de afbeelding gaan, terwijl je het kind het woord wil leren. Beelddenkers hebben de woorden dus kaal nodig, zonder afbeelding of andere tierelantijntjes. Zij kunnen prima een verbeelding in hun hoofd maken hoe een schaap eruit ziet.
Bij het zien van een afbeelding zal de beelddenker sneller gaan associëren met fantasie of een eerdere gebeurtenis. Dit zal hem of haar dus afleiden.
De vrije school zal veel goede elementen hebben, maar mijn ervaring met de vrije school is, dat zij niet echt open staan voor nieuwe ontwikkelingen of ideeën. Natuurlijk generaliseer ik op dit moment. Ik ben daarom altijd bereid om een school te bezoeken wanneer zij interesse hebben in wat de Kernvisie methode voor een kind zal betekenen.
Coach, trainer, spreker en ontwikkelaar van de Kernvisie methode. Coacht nog altijd 2 dagen in de week (waardoor zijn methodiek steeds verder ontwikkelt) en leidt (kinder)coaches, onderwijsprofessionals, logopedisten, orthopedagogen en psychologen op in de Kernvisie methode.
0 reacties