Regelmatig krijgen Kernvisiecoaches feedback van ouders van cliënten. En dat is fijn, want mede dankzij de ervaringen die worden opgedaan tijdens het coachen van de kinderen en de reacties van de ouders kunnen we er voor zorgen dat de Kernvisie methode nog effectiever wordt.

Afgelopen week ontving ik een mailtje van ouders van cliëntje, dat nu een aantal keren is gecoacht middels de Kernvisie methode.

_“We hebben het eerste rapport van O. van dit jaar ontvangen. Na een onverwacht moeilijke start is hij na heel hard werken tot een mooi resultaat gekomen. Dat wilden we je toch even laten weten._

_Spelling was vorig jaar begin en midden groep 5 een V, nu midden groep 5 een III. De dictees in de klas gaan heel goed. De cito iets minder … omdat O. zo graag wilde dat het goed zou gaan, ging hij toch weer nadenken. Jammer, maar een goede leer voor de volgende keer._
_Zijn leestempo was op de grens II/III en dit jaar … boven de grafiek! AVI niveau (hoogste kaart die de basisschool kan afnemen in 8 jaar) was klaar binnen de tijd dus kan niet beter._
_Zijn woordenschat was grens I/II en ligt nu zo ver boven de grafiek dat de stip eigenlijk niet meer in het kaartje paste._
_Begrijpend lezen was IV en ligt nu op de grens van een hoge I tot bijna boven de grafiek._
_DMT was Hoog I en is nu hetzelfde tot bijna boven de grafiek._
_Rekenen en wiskunde was op de grens IV/V en is nu II._
_De laatste drie toetsen van de zaakvakken waren een 10, een 10 en een 9!_

_Al met al zijn we heel blij met de situatie nu. Hij werkt er nog hard voor, maar de resultaten zijn beter en hij is niet meer zo moe. Hij zit lekker in zijn vel en gaat met plezier naar school._

_We waren van plan nu langs te komen voor begrijpend lezen en klokkijken maar dat is niet meer nodig. We willen wel over een paar maandjes komen voor topografietips en in groep 6 komen we nog voor werkwoordvervoegingen, breuken, etc. Dus je bent nog niet van ons af!_

_Groetjes N. en O.”_

Website |  + berichten

Coach, trainer, spreker en ontwikkelaar van de Kernvisie methode. Coacht nog altijd 2 dagen in de week (waardoor zijn methodiek steeds verder ontwikkelt) en leidt (kinder)coaches, onderwijsprofessionals, logopedisten, orthopedagogen en psychologen op in de Kernvisie methode.

Dyslexie en comorbiditeit: waarom wij nooit uitsloten

Dyslexie en comorbiditeit: waarom wij nooit uitsloten

Tot 2022 gold er in Nederland een bijzonder criterium om in aanmerking te komen voor vergoede dyslexiezorg: enkelvoudigheid.Oftewel: alleen kinderen die alleen dyslexie hadden, kwamen in aanmerking voor vergoeding. Zodra er ook sprake was van AD(H)D,...

Waarom moet ik dit steeds weer doen, mam?

Waarom moet ik dit steeds weer doen, mam?

Zoon (8 jaar): “Mam, waarom moet ik ALTIJD dezelfde sommen maken? Twee rijtjes is toch genoeg als ik ze allemaal goed heb?” Moeder: “Dat snap ik, lieverd. Maar je juf wil dat je blijft oefenen.” Zoon: “Ja maar… als ik weet hoe het moet, waarom...

Hoe help je hoogbegaafde kinderen automatiseren?

Hoe help je hoogbegaafde kinderen automatiseren?

Hoogbegaafde kinderen zijn razendsnel van begrip. Ze pakken nieuwe stof direct op, zien de patronen en willen verder. Waarom zou je iets oefenen als je het al snapt? Maar hier komt het lastige: automatiseren. Zonder automatisering kost elk probleem te veel denkkracht,...

Gelijke kansen voor ieder kind betekent niet altijd hetzelfde

Gelijke kansen voor ieder kind betekent niet altijd hetzelfde

Soms word ik er wel een beetje moedeloos van. Afgelopen week had ik een moeder aan de telefoon met een hulpvraag. Haar dochter zit in groep 7 en loopt al een aantal jaren op haar tenen op school. Ze moest echt alles uit de kast trekken om mee te komen en dat heeft...

Reacties

0 reacties

Vertel het verder