Veel rechtsgeoriënteerde kinderen hebben moeite met klokkijken. Alle kinderen in de klas kunnen het al, maar zij blijven maar door ploeteren. Leerkrachten geven het op een bepaald moment maar op, want ‘we moeten door’.
Eigenlijk is het niet zo, dat het visueel ingestelde kind het onvermogen heeft om te kunnen klokkijken, maar het interesseert het kind helemaal niet hoe laat het is.
Tijd speelt in deze fase van zijn of haar leven helemaal geen rol. Zij gaan op in hun spel en als er dingen op tijd moeten gebeuren, dan is er altijd wel een volwassene die zegt dat er actie ondernomen moet worden.
Totdat er clubjes, afspraakjes, etc. een rol gaan spelen, of dat een slimme ouder het kind gaat stimuleren om de klok in de gaten te gaan houden. Laat het kind maar een paar keer ergens te laat binnen komen, nadat je eerst hebt uitgelegd, hoe laat hij of zij moet stoppen met spelen. Dan gaat tijd een rol spelen en zal het kind in korte tijd leren klokkijken. Want pas dan heeft het zijn of haar interesse.
Coach, trainer, spreker en ontwikkelaar van de Kernvisie methode. Coacht nog altijd 2 dagen in de week (waardoor zijn methodiek steeds verder ontwikkelt) en leidt (kinder)coaches, onderwijsprofessionals, logopedisten, orthopedagogen en psychologen op in de Kernvisie methode.
0 reacties